جملات زیبای تبریک روز معلم (+30 متن کوتاه روز معلم مبارک)

پیام های تبریک روز معلم

در این مطلب از وب سایت نیکند، جملات و متن های زیبای تبریک روز معلم را آماده کرده ایم که امیدواریم با ارسال آنها برای معلم خود، یک انرژی مثبت را به ایشان منتقل کنید.

عارفان علم عاشق می شوند / بهترین مردم معلم می شوند / عشق بادانش متمم می شود / هرکه عاشق شد معلم می شود… روز معلم بر معلمان و استادان بزرگوار مبارک.

نقش معلم در دلهاست و دیگری جای او را نمی گیرد؛ آن که دل ها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی میرد. معلم عزیزم روزت مبارک.

جملات روز معلم مبارک

در سپیده دم ازل آن زمان که سازندگی کائنات آغاز می گردید و کتاب تکوین گشوده می شد، نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبای استاد بود و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت. همیشه و در همه چیز استاد من هستید… روزتان مبارک.

مهر ایزدی بر فراز دستانم بدرقه ی استادی که راه و رسم درست زیستن را به من آموخت. امروز بهانه ایست تا بوسه ای نثار دستانت شود و تبریکم را تقدیمت کند. معلم عزیزم روزت مبارک.

تنها دو نفر به ما می آموزند: روزگار و آموزگار! اولی به قیمت عمرمان، دومی به قیمت عمرش... آموزگار گرانقدر روزت مبارک.

تنها دو نفر به ما می آموزند: روزگار و آموزگار! اولی به قیمت عمرمان، دومی به قیمت عمرش… آموزگار گرانقدر روزت مبارک.

چه کسی هر دو لبم را به الف باز نمود / چه کسی جامه تقوا به تنم ساز نمود / ای معلم که تو را دانش بسیار بوَد / جان شاگرد بـه فدایت که سزاوار بوَد… روز معلم مبارک.

متن کوتاه تبریک روز معلم

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده / از جهل و غم این فکرتم آزاد شده / در مکتب پاک و شاد استاد ببین / غم رفته ز جانم و دلم شاد شده… روزت مبارک معلم عزیزم.

معلمین عزیزم! با سلامی گرم و آرزوی توفیق الهی؛ نمی دانم با چه زبانی از زحمات بی دریغ و تلاش های شبانه روزی شما عزیزان تشکر و قدردانی کنم؟ فقط می توانم شما را دعا کنم و از خداوند متعال طلب سلامتی، شادابی، طول عمر با عزت و عظمت برای شما و خانواده محترمتان داشته باشم و برای آنهایی که از دنیا رفته اند طلب رحمت و مغفرت نمایم. معلمی شغل نیست بلکه عشق است. روز معلم بر همه شما عزیزان مبارک باد.

در مکتب تو همیشه شاگردم من / دور از رخ تو همیشه پر دردم من / در فصل بهار و روز استاد ببین / بی نور معلم این چنین زردم من… معلم عزیزم روزت مبارک.

با این گچ عشق تخته ی جانم زن / خطّی ز کلام خود به ایمانم زن / صد درس در این کلاست آموخته ام / یک درس ز عشق جان ویرانم زن… روز معلم مبارک.

تو همرنگ بهاری ای معلم / روح سبزه زاری ای معلم… تقدیم به تمام معلمان ایثارگر کشورم که همچون شمع سوختند و مجلس علم را روشن کردند. روزتان مبارک.

ای معلم تو را سپاس؛ ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس؛ ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تورا سپاس؛ ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی، روزت مبارک.

جمله برای تبریک روز معلم

ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموختم، روزت مبارک…

معلم هدفت عشق است و ایثار / هزاران خفته از عشق تو بیدار… روزت مبارک.

بهتر از هزار روز سخت کوشی و مطالعه، یک روز بودن با یک معلم بزرگ است. معلم عزیزم روزت مبارک.

بهتر از هزار روز سخت کوشی و مطالعه، یک روز بودن با یک معلم بزرگ است. معلم عزیزم روزت مبارک.

دلت را تا خدا تطهیر کردی / کمال عشق را تفسیر کردی / یکی هستی ولی مانند خورشید / خودت را بین ما تکثیر کردی… روز معلم مبارک.

روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند. معلم عزیزم روزت مبارک.

شمع شدی شعله شدی سوختی، تا هنرت را به من آموختی… معلم عزیزم روزت مبارک.

روز معلم مبارک

معلم گرامی از تو تشکر می کنم برای هدایت ما و از اینکه بهترین راه را برای ساختن امروزمان نشان دادی؛ تویی که ما را از هیچ به همه چیز رساندی؛ روزت مبارک.

روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌ های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است؛ معلم، محرم اسرار شاگردان، طبیب بیماری نادانى و شریک اندوه و شادی شاگردان است. روزت مبارک.

معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌ کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌ رساند. روزت مبارک.

هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست، بلکه راهی را نشان خواهد داد که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد. روز معلم مبارک.

در میان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست؛ پیامبر اکرم (ص). ای آینیه تمام نمای صداقت روزت مبارک باد.

جملات کوتاه تبریک روز معلم

دبیر عزیزم! یاد تو همیشه در ذهنم، عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم جاری است. روزت مبارک.

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را... روزت مبارک.

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را… روزت مبارک.

خوشا القاب و نام تو معلم / خوشا عزو مقام و تو معلم / سخن هایت بود آب حیاتم / خوشا درس و کلام تو معلم / ز تو دنیای من گردیده روشن / شود دنیا به کام تو معلم… روزت مبارک.

تدریس و آموزگاری، بی شک بهترین حرفه ای است که فرد می تواند انجام دهد؛ من از اینکه شما معلمم هستید بی نهایت احساس خوش شانسی می کنم… روز معلم مبارک.

بی انصافیست که تو را به شمع تشبیه کنم؛ زیرا شمع را می سازند تا بسوزد، اما تو می سوزی تا بسازی… روزت مبارک.

بهترین جملات روز معلم

معلم ای رسول آفرینش / مرا گرمی ببخش از علم و دانش / من از علمت سرا پا در نیازم / به عشق دانشت در سوز و سازم / مرا می ده تو ای ساقی بینش / به جامم ریز از دریای دانش / تو چون دریا پاکی و سخایی / منم صحرا تو هم در منتهایی… روز معلم مبارک.

چگونه می توانم تمام لحظه هایی که چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی را جبران کنم جز اینکه بهترین درود ها و دعاهای خیرم را بدرقه راهت کنم…؟! روزت مبارک معلم عزیزم.

مدرسه قطعه‌ ای از بهشت است که خدا به زمین بخشیده است و معلم پارچه‌ای است با تار محبّت و پود علم؛ تا انسان بوده و هست، معلم بوده و هست و هر روز روز معلم است. روزت مبارک.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *