بازاریابی محتوا چیست؟

بسته به این که از چه کسی بپرسید، بازاریابی محتوا آیندۀ بازاریابی، اصطلاحی فشن، گرایش، یا مُد روز است. وبلاگ‌نویس‌ها می‌گویند دورۀ کانتنت مارکتینگ به پایان رسیده، تازه در ابتدای راه است، یا اینکه گرایش بزرگ بعدی در دنیای تکنولوژی است.

پیش از اینکه بخواهیم وارد بحث شویم و ببینیم حق با چه کسی است، اجازه دهید کمی از این موضوع بحث برانگیز فاصله بگیریم. چرا و چگونه را فعلاً کنار بگذاریم، و روی یک پرسش ساده تمرکز کنیم: بازاریابی محتوا چیست؟

در اینجا، 25 تعریف بازاریابی محتوا (به ترتیب تصادفی) از بازاریاب‌های کارکشتۀ بین المللی را با هم مرور می‌کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

1. بازاریابی محتوا، رویکردی استراتژیک از بازاریابی است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای باارزش، مرتبط، و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب هدفی کاملاً مشخص، متمر کز است، تا در نهایت منجر به اقدام سودآور از سوی مشتریان شود.

جو پولیتسی، بنیانگذار، Content Marketing Institute

2. بازاریابی محتوا فرایند توسعه، انتشار، و توزیع اطلاعات مفیدی است که مشتریان بالقوه را مشارکت دهد و آن‌ها را به سمت خرید سوق دهد.

آنه مورفی، مدیر بازاریابی محتوا، Kapost

3. بازاریابی و تبلیغات سنتی می‌گوید که شما ستارۀ راک هستید. بازاریابی محتوا به جهان نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید.

رابرت رز، مدیر ارشد استراتژی، Content Marketing Institute

4. بازاریابی محتوا در مورد ارائۀ محتوایی است که مخاطبان شما در هر جایی به دنبالش می‌گردند، ترکیبی مؤثر از محتوای ایجاد شده، هدایت شده و کنترل شده.

مایکل برنر، مدیرعامل، Marketing Insider Group

5. بازاریابی محتوا ایجاد یا هدایت محتوای غیر محصولی، که می‌تواند اطلاعاتی، آموزشی، سرگرم‌کننده و غیره باشد، و انتشار آن در نقاط ارتباطی با مشتریان برای جلب توجه آن‌ها، تمرکز روی موضوعی حول راهکارتان، و نزدیک کردن آن‌ها به شناخت بیشتر شماست.

سام دکر، بنیانگذار و رییس هیئت مدیرۀ اجرایی، Clearhead

6. بازاریابی محتوا فرایند توسعه و به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط، باارزش، و مشارکت برانگیز است تا مخاطبان را با قصد به دست آوردن مشتریان جدید یا افزایش داد و ستد با مشتریان فعلی هدف قرار می‌دهد.

آماندا ماکسیمیو، مدیر ارشد بازاریابی محتوا، Lattice Engines

7. بازاریابی محتوا هر چیزی است که یک فرد یا سازمان ایجاد می‌کند و/یا به اشتراک می‌گذارد تا داستان خود را بگوید. چه چیزی نیست: بیانیه‌ای مطبوعاتی تکراری که به عنوان پست وبلاگ از آن استفاده شود.

آن هندلی، مدیر ارشد محتوا، MarketingProfs

8. بازاریابی محتوا، تنها بازاریابی باقی مانده است.

ست گودین، نویسندۀ پرفروش، کارآفرین، بازاریاب، و سخنران عمومی

9. بازاریابی محتوا به معنای تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای رایگان باارزش به منظر جذب و تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی، و مشتریان واقعی به خریداران تکراری است. نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید به شدت مرتبط با چیزی است که می‌فروشید؛ به عبارت دیگر، شما مردم را آموزش می‌دهید تا به اندازۀ کافی شما را بشناسند، دوستتان داشته باشند و بهتان اعتماد کنند تا با شما معامله انجام دهند.

برایان کلارک، بنیانگذار و مدیرعامل، Rainmaker Digital

10. محتوا پلی عاطفی و اطلاعاتی بین تجارت و مصرف‌کننده است. ایجاد این پل نیازمند چیزی بیشتر از بودجه، تقویم مقاله، و چشم‌انداز است. نیاز به آدم‌هایی دارد که اهمیت دهند، و عاشق محتوا و کاری که می‌تواند برای مردم انجام دهد باشند. نه اینکه تنها برای درآمد چه کار می‌تواند بکند، بلکه چگونه به مردم کمک می‌کند تا زندگی خود را سپری کنند.

جی بائر، رییس و استراتژیست رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا، Convince & Convert


بیشتر بخوانید -> سخنان کوتاه بزرگان در مورد کار و تجارت


 

11. بازاریابی محتوا تبلیغاتی است که ارزش را به دریافت‌کنندۀ آن انتقال می‌دهد، نه فقط اندیشۀ اولیه را.

کریس بولمن، مدیر بازاریابی یکپارچه، Percolate Inc

12. بازاریابی محتوا را می‌توان به عنوان تولید و توزیع بینش معنی‌دار، چشم‌انداز، و بهترین اقداماتی تعریف کرد که برای مخاطبانی خاص ارزشمند است. هدف آن حفظ مشتریان فعلی و انجام معاملات بیشتر با آن‌ها و جذب مشتریان باکیفیت جدید است.

بروس راجرز، مدیر ارشد چشم‌انداز، فوربس، Forbes

13. بازاریابی محتوا تبلیغات نیست. بازاریابی محتوا، بازاریابی فشاری نیست، که در آن پیام‌ها بین گروهی از مشتریان پخش می‌شود. بلکه در عوض، بازاریابی کششی است، بازاریابی جذب است. وقتی مصرف‌کنندگان به شما نیاز دارند و به دنبالتان می‌گردند، بازاریابی محتوا با اطلاعات مرتبط، آموزشی، مفید، ترغیب‌کننده، مشارکت برانگیز، و بعضی وقت‌ها سرگرم‌کننده در آنجاست.

ربکا لیب، مدیر ارشد، Conglomotron LLC

14. بازاریابی محتوا هم‌راستا نمودن نیازهای مشتریان با اهداف کسب و کار از طریق محتوای هدفمند است.

لی اودن، مدیرعامل، TopRank Marketing

15. برنامه‌ای برای رشد و مشارکت دادن مشتریان شما که بر اساس کشف چیزی که می‌توانید برای فرد دیگری انجام دهید، ایجاد و ارائۀ محتوای مرتبط، و بعد سنجش نتایج ساخته می‌شود.

رابرت مک‌گوایر، مالک، McGuire Editorial & Consulting

16. بازاریابی محتوا، رفع مشکلات مشتریانتان درست همانطور که مشکلات محصول خود را برطرف می‌کنید است، ولی از طریق رسانه‌هایی که ایجاد و توزیع می‌کنید.

جی آکونزو، نایب رییس، NextView

17. بازاریابی محتوا یعنی مشتریان خود را در مورد محصول خود و صنعت خود به شکلی جامع و ترغیب‌کننده آموزش دهید.

الیزابت پاپ نیکولف، استراتژیست محتوا، Venveo

18. بازاریابی محتوا روشی داخلی است. به جای اینکه حوصلۀ مشتریان بالقوه را با حرف‌هایی که هیچ اهمیتی بهش نمی دهند سر ببرید، در عوض ارزش را با استفاده از محتوایی که مناسب برای رفع مشکل آن‌ها تهیه شده، نشان می‌دهید.

زاکاری کاستین، سرپرست بخش مشارکت مشتریان، Thought Labs

19. بازاریابی محتوا اطلاعاتی مفید در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا به تصمیم آن‌ها در خرید کمک کند، نحوۀ استفاده از محصول را بهبود می‌دهد، و آن ها را سرگرم می‌کند و در عین حال به اهداف سازمانی بدون اینکه بیش از حد تبلیغاتی باشد، دست پیدا می‌کند.

هایدی کوهن، مدیر ارشد محتوا، Actionable Marketing Guide

20. به جای صحبت یک طرفه، بازاریابی محتوا راجع به ارائۀ محتوای مفید دقیقاً در لحظه‌ای است که مشتری به آن نیاز دارد.

دیوید میرمن اسکات، سخنران راهنما و نویسندۀ پرفروش، Freshspot Marketing

21. تولید، هدایت، و اشتراک‌گذاری محتوایی که بر اساس نیازهای مشتریان است و ارزشی آشکار را انتقال می‌دهد.

رایان اسکینر، تحلیل‌گر ارشد، Forrester Research

22. بازاریابی محتوای موفق به معنی انتقال پیام به شکل مؤثر، برقراری ارتباطات، مشارکت دادن مخاطبانتان، ترغیب مشتری به اقدام، و فراهم نمودن چیزی ارزشمند برای طرفداران یا دنبال کنندگانتان است.

جان رامپتون، بنیانگذار و مدیرعامل، Due.com

23. استراتژی‌یی از تولید و انتشار اطلاعاتی که اعتماد و نفوذ را در میان مشتریان ایده‌آلتان به وجود می‌آورد.

نیل پیتر، بنیانگذار، Crazy Egg و Hello Bar

24. بازاریابی محتوا مشارکت با مخاطبانتان در مورد ایده‌هاست، و نه محصولات. بازاریابی محتوا تلاش می‌کند که ابتدا به مخاطبان خدمت‌رسانی کند، و اطلاعات، ایده‌ها و تجربیاتی را به اشتراک بگذارد که برای دیگران مفید باشد بدون اینکه مستقیماً در ازایش از آن‌ها چیزی بخواهد.

دن بلنک، بنیانگذار، WeGrowMedia

25. بازاریابی محتوا چیزی است که جستجوکنندگان وب به دنبالش هستند.

دن بلامنتال، طراح رسانه و برندینگ، دانشکدۀ پزشکی دانشگاه آریزونا


منبع: LinkedIn Marketing Solution Blog