پسر پابلو اسکوبار می‌گوید که پدرش برای سیا کار می‌کرد

خوان پابلو اسکوبار هنائو، پسر کارتل بدنام مدلین کلمبیا و سلطان مواد مخدر – پابلو اسکوبار – می‌گوید که پدرش برای سازمان سیا (CIA) کار می‌کرد.

در کتابی جدید با عنوان «پابلو اسکوبار در هنگام بازداشت»، خوان پابلو اسکوبار که تحت نام مستعار خوان سباستین ماروکوین زندگی می‌کند، توضیح می‌دهد که «پدرش برای سازمان سیا کوکائین می‌فروخت تا هزینه مبارزه با کمونیسم در آمریکای مبارزه را تأمین کند.»

پابلو اسکوبار، قاچاقچی کوکائین
پابلو اسکوبار، قاچاقچی کوکائین

او در ادامه نوشته است، «صنعت موادر مخدر بسیار متفاوت از چیزی است که ما رویای آن را داشتیم. سیا کنترل را خریده بود تا مواد مخدر را وارد کشور خود کند و معامله‌ای ارزشمند به دست آورد.»

ماروکوین در مصاحبه‌ای در این مورد بیشتر توضیح داد: «او به تنهایی پول در نمی‌آورد، بلکه مؤسسات آمریکایی به او کمک می‌کردند تا اجازۀ دسترسی به این پول را پیدا کند. او روابطی مستقیم با سیا داشت.» وی همچنین اضافه کرد که «کسی که بیشترین مواد مخدر را به سیا می‌فروخت، پابلو اسکوبار بود.»

در حالی که اولین کتاب او عمدتاً در مورد اسکوبار به عنوان یک پدر توضیح می‌داد، کتاب دوم ماروکوین که به تازگی در آرژانتین منتشر شده، در مورد «روابط بین‌المللی فساد که پدر من در آن‌ها نقشی فعال داشت، از جمله روابط با سازمان سیا آمریکا» کنکاش می‌کند.

آن افراد وابسته به دولت در واقع «شرکای او بودند»، که به اسکوبار اجازه می‌داد قانون را نادیده بگیرد، و قدرتی تقریباً به اندازۀ قدرت دولت کسب کند.

اسکوبار که با لقب El Patron شناخته می‌شد، ثروت بیشتری از هر دلال مواد مخدری دیگری در تاریخ جمع کرد (که در مقطعی به تقریباً 420 میلیون دلار درآمد هفتگی رسید) و ظاهراً حدود 80 درصد کوکائین جهان را تأمین می‌کرد. اسکوبار برای هفت سال متوالی در لیست ثروتمندترین میلیادرهای جهان در مجلۀ فوربس قرار گرفت، و اگرچه ذات کسب و کارش گردآوری اعداد دقیق را غیرممکن می‌ساخت، ثروت او 30 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد.

اسکوبار و کارتل مدلین روزانه 15 تن کوکائین را به ایالات متحده قاچاق می‌کردند، و در سر این راه اجساد هزاران تن را باقی گذاشتند.

اگر مطالبی که ماروکوین در کتاب تازۀ خود فاش کرده صحت داشته باشد، به این معنی است که سیا نقشی عمده در دسترسی آمریکایی‌ها به مقادیر بی‌شمار کوکائین داشت.

پابلو اسکوبار ثروتمندترین جنایتکار تاریخ بود
پابلو اسکوبار ثروتمندترین جنایتکار تاریخ بود

با اینکه اسکوبار بدون شک از خشونت در کار خود استفاده می‌کرد، یا به دیگران دستور می‌داد از خشونت استفاده کنند، تا بتواند به طور مؤثر قدرت را به دست گیرد و حفظ کند، با این حال به نوبۀ خود فرد نیکوکاری هم بود. بعد از دادن پول به فقرا، ساختن خانه برای بی‌خانمان‌ها، ساخت 70 زمین فوتبال محلی، و ساخت یک باغ وحش، به او لقب «رابین هود» داده شده بود.

در سال 1993 زمانی که خانۀ اسکوبار تحت محاصره قرار گرفته بود، او در هنگام فرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. هر چند، هنوز هم شرایط پیرامون مرگ او مورد بحث قرار دارد. ماروکوین اصرار دارد که پدرش پیش از اینکه توسط نیروهای پلیس دستگیر شود اقدام به خودکشی کرد، در حالی که سایرین معتقد هستند اسکوبار توسط پلیس کشته شد.


بیشتر بخوانید -> زندگینامه و سخنان پابلو اسکوبار


ماروکوین توضیح می‌دهد، «پدر من چرخی در این صنعت بزرگ برای قاچاق جهانی مواد مخدر بود،» و وقتی که دیگر سودی برای کسانی که در آن راه از او استفاده می‌کردند نداشت، آدم‌کش‌ها فرستاده شدند تا مشکل را از میان بردارند… مشکلی که خیلی‌ها در ایجاد آن نقش داشتند.

ماروکوین که تنها در سال 2009 آشکار کرد پسر اسکوبار است، می‌گوید که او مجبور بوده است اعضای خانوادۀ خود برای نقش‌شان در صنعت مواد مخدر و خیانت پدرش را ببخشد، ولی عنوان می‌کند که بخشش به معنای فراموشی اتفاقاتی که افتاده نیست.

او دیدگاهی محتاطانه در مورد مردی که به شکلی بی‌رحمانه صنعت کوکائین را رهبری می‌کرد، دارد. او می‌گوید:

«پابلو اسکوبار به هیچ وجه الگوی خوبی نیست. من پابلو، پدرم، را به خاطر آموزش دادن به من تحسین می‌کنم. نه اسکوبار، عضوی از مافیا را. پدرم هر چه ثروت بیشتری به دست آورد، زندگی فقیرانه‌تری داشت.»


منبع: GlobalResearch


مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

داستان شگفت‌انگیز عکس معروف چه گوارا و عکاسی که آن را گرفت

۸ جمله عاشقانه از جانی دپ

چرا بیل گیتس ثروت خود را برای فرزندانش به ارث نمی‌گذارد

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *