نیکولا تسلا؛ عشق به کبوترها و ۶ حقیقت عجیب دیگر در مورد این دانشمند دیوانه

نیکولا تسلا (1953-1856) بیش از همه به خاطر تحقیقات مبتکرانۀ خود در مورد الکتریسیته و رباتیک و همچنین اختراعات متعدد خود از جمله سیم‌پیچ تسلا شناخته می‌شود.

ولی این دانشمند-مخترع متولد صربستان به خاطر وسواس‌ها و برخی رفتار واقعاً عجیب و غریب خود هم مشهور است. (چند نفر را می‌شناسید که عاشق یک پرنده شده باشند؟) این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا جزئیات این ماجرا و شش حقیقت عجیب دیگر راجع به مردی که بعضی‌ها او را یکی از قهرمانان ستایش نشدۀ علم می‌دانند، را بخوانید.

نیکولا تسلا
نیکولا تسلا

1. تسلا علاقه‌ای خاص به عدد سه داشت.

تسلا بدون شک یک نابغه بود، ولی او خصلت‌های عجیب مخصوص به خود را داشت. او وسواسی خاص به عدد 3 داشت، به طوری که دستان خود را سه مرتبه پشت سر هم می‌شست، و حتی قبل از اینکه وارد ساختمانی شود سه دفعه دور آن راه می‌رفت. این وسواس شاید نشانه‌ای از اختلال وسواس OCD در او بود.

2. تسلا از مروارید متنفر بود.

او حتی نمی‌توانست دیدن آن را هم تحمل کند. در واقع، تسلا به حدی از مرواریدها متنفر بود که که حاضر نبود با زنانی که از مروارید استفاده می‌کردند صحبت کند. دلیل این نفرت او از مروارید چه بود؟ هیچ کس به درستی نمی‌داند، هر چند این هم شاید نشانه‌ای از OCD بود.

3. تسلا مجرد و باکره بود.

زندگی متأهلی مناسب تسلا نبود، به طوری که او یک بار در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانید اختراعات خیلی زیادی را نام ببرید که به وسیلۀ مردان متأهل انجام شده باشد.» ظاهراً او اعتقاد داشت که رابطۀ جنسی مزاحم کارهای علمی‌اش می‌شد.

4. تسلا در اتاقی در هتل زندگی می‌کرد.

تسلا سال‌های زیادی در نیویورک سیتی زندگی کرد، و بیشتر دهۀ آخر عمر خود را در آنجا در هتل نیویورکر سپری کرد. او در اتاق شمارۀ 3327، سوییتی دوخوابه در طبقه سی و سوم زندگی کرد. در همان جا بود که علاقۀ عجیب او به کبوترها شکل گرفت.

5. تسلا علاقه‌ای غیرمعمول به کبوترها داشت.

افراد زیادی در پارک ها به کبوترها غذا می‌دهند. ولی تسلا به همین بسنده نکرد. او کبوترهای مریض را پیدا می‌کرد و به اتاق هتل خود می‌برد. به ویژه، یک کبوتر خاص بود که قلب او را ربود! خود تسلا در مورد این کبوتر نوشت، «من آن کبوتر را همان طور دوست داشتم که مردی ممکن است زنی را دوست داشته باشد، و او نیز مرا دوست داشت. تا وقتی که من او را داشتم، هدفی در زندگیم داشتم.»

نیکولا تسلا در آزمایشگاه خود، دسامبر 1899
نیکولا تسلا در آزمایشگاه خود، دسامبر 1899

6. تسلا به اصلاح نژادی اعتقاد داشت.

تسلا این طور فکر می‌کرد که برخی از مردم برای فرزندآوری مناسب نبودند. او در مقاله‌ای در سال 1935 در یک مجله نوشت:

نظر متمایل بین به‌نژادها این است که ما باید ازدواج را سخت‌تر کنیم. مطمئناً هیچ کسی که پدر یا مادر مطلوبی نیست نباید اجازۀ فرزندآوری داشته باشد.

7. تسلا ادعا می‌کرد که پرتو مرگ را اختراع کرده است.

شاید تسلا عاشق حیوانات بود، ولی به این معنی نیست که او کاملاً مهربان بود. در حقیقت، او ادعا می‌کرد که پرتو مرگی به نام «تله‌فورس (Teleforce)» را اختراع کرده است، که «پرتوهایی متمرکز از ذرات را از طریق هوای آزاد ارسال می‌کند، و دارای چنان انرژی عظیمی است که ناوگانی از 10000 هواپیمای دشمن را در فاصلۀ 200 مایلی از مرز کشور مدافع از بین می‌برد و باعث میشود ارتش‌ها سر جای خود در جا بمیرند.»


یشتر بخوانید -> زندگینامه و سخنان نیکولا تسلا


منبع: Huffington Post


مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

پیش‌بینی‌هایی که اشتباه از آب درآمدند

پیش از پیدایش کامپیوترها، ناسا چگونه محاسبات ریاضی انجام می‌داد؟

انیشتین هرگز در مدرسه در درس ریاضی مردود نشد

 

2 نظر

  1. همه انسان ها عادت های زشت و بد دارند اما نسل بشر بخاطر جریان متناوب برق به تسلا بدهکار حتی تلوزیون رادیو اینترنت و هارپ هم به نوعی ایده اش توسط تسلا داده شده و این مرد یک ابر مرد اختراع در تاریخ جهان

  2. هیچ انسانی در طول تاریخ بشریت به تاثیر گذاری نیکلا تسلا نبوده و هیچ کس در حد اندازه های این نیست که حتی در مورد سطح علمی او اظهار نظر کند.

    سیاه چاله های دانشمندان بزرگ هیچ کمکی به من و شما نکردند، کوانتوم و ابر تقارن و….. هیچ کمکی به بچه های گرسنه آفریقایی نکردند.

    در مقابل بیش از 700 ثبت اختراع او ما فقط باید سکوت کنیم! و به افق خیره بشیم و از این که اکسیژن رو مصرف میکنیم خرسند باشیم.

    از دستاوردهای تسلا که به طور مستقیم و (غیر مستقیم) که در حال حاظر در زندگی ماست میتونم به

    همین برقی که تو خونتون دارین ازش لذت میبرین، تلویزیون، رادیو، موبایل، همین اینترنتی که الان دارین استفاده میکنین (ارسال اطلاعات بدون سیم )، موتورهای الکتریکی(آسانسور، سشوار،ماشین های الکتریکی….) ارسال انرژی بدون سیم، هارپ، ارسال انرژی با امواج مایکروویو،تشعشعات الکترومغناطیسی، امواج و میدان های الکترومغناطیسی ، مواردی که فقط خودش سطح دانشش رو داشت و بخاطر همین ما که نمی فهمیدیم ب اون می گفتیم دیوانه!!!

    و در آخر تسلا در اتاق هتلی در نیویرک آمریکا، غریبانه مرد در حالی که الان بدن برخی خواننده های آمریکایی و پاهای کریستین رونالدو و…. از تسلا مشهور تر هستن.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *