بیل گیتس

چرا بیل گیتس ثروت خود را برای فرزندانش به ارث نمی‌گذارد

احتمالاً انتظار دارید که فرزندان دومین مرد ثروتمند جهان ابزار لازم برای انجام هر کاری که دلشان بخواهد را داشته باشند، این طور نیست؟

در دانشکده درس بخوانند و مدرکی بگیرند، و دوباره مدرکی دیگر بگیرند، و باز هم مدرکی دیگر. بعد به سفری یک ساله دور دنیا بروند. بازی کنند، اکتشاف کنند، کارهای جدید را امتحان کنند، و تمام این‌ها را با پولی که برایشان به ارث گذاشته شده انجام دهند.

بیل و ملیندا گیتس
بیل و ملیندا گیتس

در واقع، بیل گیتس، 61 ساله، و همسرش ملیندا، 52 ساله، سه فرزند خود را تشویق می‌کنند که به دانشکده بروند و پول آن را هم می‌پردازند، ولی بعد از آن می‌خواهند که بچه‌هایشان شغلی به دست آورند و حرفه‌های شغلی خود را دنبال کنند. بیل و ملیندا گیتس قصدی ندارند که ثروت عظیم حدوداً 78 میلیارد دلاری خود را برای خانواده‌شان به ارث بگذارند. هیچ ارث میلیارد دلاری برای این بچه‌ها در کار نیست.

مؤسس شرکت مایکروسافت دلیل خود برای به ارث گذاشتن ثروتش در راه خیریه به جای سه فرزند خود به نام‌های جنیفر 20 ساله، روری 17 ساله، و فیبی 14 ساله را در مصاحبه‌ای با برنامه «امروز صبح» تلویزیون ITV توضیح داد. او گفت:

«این لطفی در حق کودکان نیست که مقدار زیادی ثروت در اختیارشان قرار دهی. این هر کاری که بخواهند انجام دهند تا مسیر خود را خلق کنند را منحرف می‌کند.»

گیتس گفت که بچه‌هایش تصمیم او و ملیندا را درک می‌کنند و به فداکاری پدر و مادرشان برای کاهش فقر شدید «افتخار» می‌کنند. این زوج بنیاد بیل و ملیندا را تأسیس کردند، بزرگترین بنیاد خیریه در جهان که به صورت شفاف اداره می‌شود.

البته فرزندان گیتس لازم نیست که هیچ وقت نگران فقر باشند و والدینشان «پشتوانه‌ای امن» برایشان فراهم خواهند کرد. گیتس توضیح داد:

«بچه‌های ما تحصیلاتی عالی و مقداری پول دریافت خواهند کرد تا هیچ وقت بی‌پول نباشند ولی آن‌ها حرفه‌های شغلی خود را خواهند داشت.»

 


بیشتر بخوانید -> سخنان بیل گیتس

منبع: SFGate


یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *